Szukaj

Akcja społeczna #MojaRealFace




#MOJAREALFACE

Akcja plakatowa „Moja Real Face” jest kampanią społeczną mającą na celu zachęcenie ludzi do zaakceptowania siebie i nieudawania kogoś kim się

nie jest. Każdy z nas jest inny i ta różnorodność powinna być naszą zaletą, a nie czymś, co chowamy za maską pozorów. Media społecznościowe dają nam duże możliwości, niestety bardzo często nie używamy ich we właściwy sposób. Stąd narodził się pomysł stworzenia 4 plakatów (Twitter, Instagram, Facebook, Tinder) odsłaniających prawdziwe "ja" na portalach, gdzie najczęściej spotykamy się z kreacją zakrzywionej rzeczywistości.






W projekcie wzięły udział znane osoby: Natalia Uliasz - Instagram, Adam Fidusiewicz - Facebook, Twitter - Daniel Reżyser Życia, Tinder - Aleksandra Żuraw. Odgrywanie ról nigdy nie przynosi nic dobrego, czy nie lepiej być sobą i mieć pewność, że jesteśmy wyjątkowymi, indywidualnymi jednostkami? Sytuacja, w której się znaleźliśmy poniekąd zmusiła nas do zatrzymania się i zastanowienia kim tak właściwie jesteśmy bez wszystkich masek.








Twitter



To medium społecznościowe zostało wybrane do akcji plakatowej, dlatego że najbardziej kojarzy się ze środowiskiem pracy. Praca natomiast jest jedną z płaszczyzn, na których ludzie bardzo często kreują swój wizerunek. Oprócz tego, że Twitter jest bardzo popularny wśród pracowników firm, przedsiębiorców czy polityków do wymieniania informacji, wielu ludzi wykorzystuje go także do storrytellingu. Znaczna część pracowników biurowych obsadza siebie w roli fikcyjnych bohaterów równie fikcyjnej opowieści. Tylko czy tworzenie takiej utopii ma sens?



Tinder




To bez wątpienia jedna z najpopularniejszych aplikacji randkowych w obecnych czasach, dlatego nie bez powodu została mianowana do bycia reprezentantem akcji plakatowej. Początkowo aplikacja miała pomóc nam w znalezieniu drugiej połówki, jednak szybko ewoluowała i zmieniła się w miejsce do podnoszenia swojego ego, budowania poczucia własnej wartości. Jednak warto tutaj postawić sobie pytanie, czy opieranie własnego „ja” na świecie zewnętrznym to na pewno droga do prawdy?




Facebook



Serwis społecznościowy, który powstał w dużej mierze po to, aby ułatwić komunikację uczniom i studentom. Jego obecna funkcja mija się jednak z założonym celem. Facebook to dla wielu ludzi kolejne narzędzie do tworzenia idealnej rzeczywistości, a przy tym oszukiwania samego siebie. Prawdziwe oblicze Facebookowego świata przedstawia film „What’s on you mind?” - czy nasze codzienne życie jest tak bardzo „beznadziejne”, że musimy je zastępować przekłamanymi postami?


Instagram




To kopalnia inspiracji i motywacji, a z drugiej strony - serwis społecznościowy najbardziej przesycony sztucznością. Idealne życie jest pokazane za pomocą pięknych zdjęć, na które są nałożone upiększające filtry. Wydawać by się mogło, że użytkownicy tej aplikacji prowadzą fantastyczne życie, a z ich twarzy nigdy nie schodzi uśmiech. Ale czy taka chora pogoń za perfekcją i doskonałością to nie recepta na depresję, utratę pewności siebie i pogorszenie zdrowia psychicznego?


Akcja społeczna zorganizowana przez Julmon project

tekst, zdjęcia: Julmon Project, pod redakcją Mai Kubiaczyk