Inspiracją do stworzenia kolekcji była wystawa Iris van Herpen Alchemic Couture. Weronika Kamińska, natchniona twórczością artystki, postanowiła opracować tkaninę, możliwą do poddania eksperymentom formy, materii oraz skali. Autorka kolekcji jest tegoroczną absolwetnką studiów licencjackich na kierunku wzornictwo na Uniwersytecie Artystycznym im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu.


Idea
Idea projektu bazuje na wykonaniu tkaniny unikatowej. Szyfon poliestrowy został poddany metodzie dekonstrukcji mechanicznej za pomocą maszyny do filcowania. Specjalne igły z rowkami wysnuwają poszczególne włókna niszcząc pierwotną strukturę materiału, kreując tym samym unikatowy charakter tekstury. Poszczególne elementy tworzą formę, zarówno w warstwie formalnej jak i strukturalnej. Kształtując multiplikowane rytmy, przeploty oraz nawarstwienia zastosowanej materii.
Modelowanie sylwetek opiera się na ilości i wielkości składowych formy, zostało dostosowane do siatki konstrukcji ubioru. Równowagę formy zachowuje linia cięcia, która wyznacza kierunek. Wykorzystana metoda pozwoliła na uzyskanie kompozycji abstrakcyjnej, a zastosowana kolorystyka czerwieni, czerni, bieli oraz gamy szarości tworzy subtelny kontrast formy i barwy. Ze względu na walory artystyczne jak również konstrukcyjne, została zachowana asymetria, co pozwoliło na uzyskanie
balansu ciężkości formy i lekkości struktur, umożliwiając swobodne wzajemne oddziaływanie.
Eksperyment materii
Przeprowadzony eksperyment materii polega na poddaniu tkaniny – szyfonu poliestrowego – jej struktury pierwotnej, zabiegowi dekonstrukcji oporze igłowanie mechaniczne.
Eksperyment skali
Stosunek wielkości, długości i szerokości zastosowanych nawarstwień budujących strukturę, wyznaczają proporcje budowanych kompozycji. Balansują na granicy płynnych linii, ich powiększania i pomniejszania.