top of page

Upcykling według URCHYNN



Jeśli nadal nie znacie torebek URCHYNN, najwyższa pora to zmienić! URCHYNN to unikatowa marka, dedykowana osobom wyznającym ideę zero waste, które cenią sobie wyjątkowość i niepowtarzalność. Jej założycielką jest Martyna, która wszystkim od początku do końca zajmuje się sama, tworząc w domowej pracowni. Idea ruchu zero waste czy upcyklingu zawsze była dla mnie naturalna. Od kiedy pamiętam lubiłam przerabiać ubrania, kupować rzeczy vintage czy wyszukiwać perełki w lumpeksach. Moje torby powstają w domowym mini studio. Całym procesem począwszy od projektowania poprzez szycie, robienie zdjęć po wysyłkę zamówień zajmuję się sama. URCHYNN to połączenie miłości do natury, second handów i nieustającej potrzeby tworzenia - opowiada Martyna.




Pomysł na URCHYNN przyszedł Martynie do głowy już dawno temu - w trakcie buszowania w lumpeksie. Okazuje się, że większość znoszonych, zapomnianych ubrań to nadal doskonały materiał do nowoczesnych projektów. Przez lata wyszukiwała więc w second handach ubrania, które przerabiała na modne akcesoria. Od niedawna pozyskuje również ścinki z odzieżowych koncernów. Niestety, faktem jest, że w takich miejscach marnowane są ogromne ilości materiałów - wystarczy, że trendy ulegną minimalnej zmianie, a firmy pozbywają się całych dotychczas stworzonych kolekcji. Proceder ten odbywa się kosztem naturalnego środowiska, dlatego ta świadomość tak bardzo utwierdza w przekonaniu aby tworzyć wyłącznie z materiałów wtórnych - dając im nowe życie. Produkty, które można znaleźć w ofercie URCHYNN tworzone są całkowicie z wtórnie użytej skóry naturalnej. Każda torba czy plecak to oryginalny, pojedynczy egzemplarz. Marka charakteryzuje się minimalizmem, ponieważ autorka uwielbia proste formy. Dopiero na kolejnym etapie tworzenia bawi się ciekawą kolorystyką, wzorami czy różnorodną fakturą. URCHYNN wpisuje się w zmiany, które zachodzą w świadomości wielu z nas. Przekonuje aby zmienić codzienne, związane ze złą konsumpcją nawyki. Jeśli chcemy żyć bardziej odpowiedzialnie, należy wybierać tylko to, co naturalne.




Wyeliminujmy plastik, ograniczmy zakupy w sieciowych butikach. Dostrzegam zmiany a to dobry znak. Wierzę, że krok po kroku uda mi się choć w najmniejszym stopniu zmienić świadomość moich klientów i namówić ich do dokonywania bardziej ekologicznych wyborów. Mam cichą nadzieję, że wspólnym działaniem dojdziemy do momentu, w którym nasze postępowanie wpłynie na globalne tendencje. Jeśli nie w każdej dziedzinie to chociaż w przemyśle modowym - mówi.  



Instagram marki: @urchynn

bottom of page